رواية لك الإختيار البارت الاول بقلم نيرو هاني حصريه وجديده

رواية لك الإختيار البارت الاول بقلم نيرو هاني حصريه وجديده 


رواية لك الإختيار البارت الاول بقلم نيرو هاني حصريه وجديده 


وهو. ينظر للهاتف بغضب ويطفي سجارته علي يد ذالك الرجل المقيض في الكرسي  أمامه ونظر له بمكر 


-اممم شكلك هتتعبني يا مسعد...مش هتعترف انك انت اللي وصلت مكان الشحنه للحكو.مة  

الرجل بالم :يا راجح بيه قلتلك مش انا وحياة بنتي ما انا ..دا لحم كتافي من خيرك يا بيه هروح اخونك


راجح وهو يبتعد عنه ويشعل سيجارة جديده ويأخذ نفس منها ونظر له 


راجح :طب منجيب بنتك يمكن تغير رايك 

الرجل بهلع:بنتي لااااء ..كله الا بنتي 


ودخل الحارس الشخصي له وهو يمسك فتاه تبلغ من العمر ١٦ عام 


البنت بهلع :بابااااا ...انت مين وعملت فيه كده ليه؟

الرجل بدموع:بنتي لاء يا بيه انا هعترف بكل حاجه بس سيب بنتي انا ماليش غيرها 

راجح :طب مكان من الاول اي لزمه الفرهضه دي ..قولي بقي وصلتلهم اي بطبط

الرجل :عرفوا مكان الشحنه وتسليم  وبس وحياة بنتي ده اللي حصل 

راجح وهو يقترب منه بغضب :يعني يا ابن*****بعد ما لماتك وعملتلك قيمه وخلاتك تدفع كل الديون اللي عليك تسلمني وضيع شحنه بملا.يين 

الرجل :غلطه ومش هتتكرر تاني يا بيه واعمل فيا اللي عايزة بس مشي بنتي 

راجح :عثمااااااااان 

عثمان بحترام :اومرك يا بيه 

راجح :ودي البنت دي المخزن وحطها مع البنات 

الرجل بصدمه :ابووووس ايدك لاء بنتي لاااااء

راجح :طب منت بتجبلي بنا.ت الناس اشمعنا بنتك يعني يا مسعد


وراح تركه ورحل وهو ينظر للفتاه بلا شفقه..ودخل مكتبه حتي وجد التي تتشبث برقبته وأبعدها عنه ببرو..


راجح :خير يارب 

ميلا برقه:وحشتني 

راجح وهو يغمض عيونه بضيق:عايزة اي 

ميلا :عايزاك تفتحلي قلبك 

راجح بسخريه:قلتلك وهرجع اعيد عشان شكل سمعك تقيل انا معنديش قلب يا ميلا ومبكرهش قد صنف الحريم والسبب اللي مخليني مجبكيش من شعر.ك دلوقتي الكبير اللي هو ابوكي للاسف 

ميلا بي مياعه :مش مهم اكون في قلبك بس المهم بنسبالي أن محدش يدخله غيري عشان لو حصل هزعلك اوي 

راجح وهو يزقها ويخرج :مش عايز اشوف وشك لما ارجع 


وخرج وهيا ابتسمت علي أثره...

علي الجهه الأخري وتلك الجميله تجلس وهيا متوتره وخائفه من القادم 


مهرة بتوتر :خير يا دكتور 

همام (الطبيب واخو راجح ):للاسف ورم من الدرجه الثانيه بس متقلقيش أنشأ الله مع العلاج والمتابعة...انسه مهرة انتي بتعيطي 

مهرة بسرعه وهيا تمسح دموعها  :لاء ده غبار دخل في عيني ..اقدر ابدء علاج من أمته

 

همام وهو يقوم من مكانه ويجلس أمامها ويعطيها منديل اخر 


همام :عينك التانيه تقريبا دخل فيها غبار 


مهرة وهيا تبكي فا هيا لم تتخيل أن تدخل تلك التجربه الصعبة يوما ولا تعرف اي ستبدء العلاج


همام بستغراب :دي اول مره اشوف وحده بتعيط وجهها ونخيرها وعيونها يقبلوا كده  ...انتي والدتك كانت بتتوحم علي طماطم 

مهرة ابتسمت رغم دموعها :هو يعني ..يع..

همام : متخفيش عايزة تقولي اي 

مهرة وهيا تتنهد:انا عرفه أن الجلسات ثمنها غالي فا ممكن اعمل كل الجلسات في معدها والفلو.س ادفعها علي مراحل 

همام :انا متفهم انك مش عايزة تعرفي عائلتك بس لازم تعرفيهم لان مراحل العلاج صعبه 

مهرة بابتسامه الم :بس انا معنديش عيله انا يتيمه وماليش غير ست كبيرة هيا اللي ربتني 

همام بصدمه :......

مهرة وهيا تقوم وتأخذ قيبتها :رد حضرتك وصل واسفه لو اخد من وقتك 


ولسه هتطلع 


همام :هتبدئي علاج من يوم الثلاثاء اللي جاي ..وخلي بالك انا بعاقب اي اي مريض يتأخر علي معاده

مهرة ابتسمت وخرجت :شكرا جدا 


وطلعت وهيا تفكر ماذا ستفعل حتي صدمت في ذالك الطويل المره اللتي لا تعلم عددتها 


راجح بغضب :هو انا مش رويا غيرك

مهرة :....


وسبته ومشيت وهو نظر بستغراب فا دائما تعلي صوتها وتزعق ولاكن هذه المره الهدوء هو المسيطر علي الموقف 


يتبع 🦋🖇️

بقلمي :نيرو هاني 🦋🖇️


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستعموا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺



إرسال تعليق

أحدث أقدم